FREDRIK EDLUND VINNER BRACKET-KLASSEN

Vi riktar ett stort grattis och en stor applåd till vår medlem Fredrik Edlund i sin Chevrolet Vega som tog hem segern i det 37 bilar starka startfältet i bracketklassen under Meguiars Drag festival på Mantorp park i helgen! Grattis även till Linus Mahrs som också hamnade på pallen som runner up.

Vi gladdes åt att samtliga ÅMKare som körde i klassen kom med i stegen efter kvaldagarna. Det var en tuff tävling då inte mindre än tio deltagare körde precis på sin satta dial in-tid i kvalet. I elimineringarna under söndagen var det dock tyvärr många rödlyktor (och nerver kanske?).

Fredrik startade söndagens elimineringar som kval-tolva. 9,8912 mot dial in på 9,88 i finalen och övriga elimineringsrundor i tur och ordning: 9,967 mot dial in 9,94 i första, 9,929 mot dial in på 9,91 i andra, 9,8978 mot dial in 9,88 i kvartsfinalen och 9,8979 mot dial in på 9,88 i semifinalen.

Det ville sig inte bättre än att det blev Åby motorklubb-derby i finalen där Fredrik mötte klubbkollegan Linus Mahrs i sin Chevrolet El Camino. Tyvärr slog Linus loss hjulen i starten och Fredrik drog det längsta strået fastän han var något sen på granen. Stort grattis till framgångarna både Fredrik och Linus.

Ett längre reportage om samtliga tävlande medlemmar med bilder kommer senare i veckan.